Carregant Esdeveniments

Ioga Kundalini (IK)

1 octubre 2018/ 0:00 - 1 octubre 2030/ 0:00
Av. Països Catalans, 35 Reus, Tarragona 43206 Espanya
pranahub
0 Comments
2776 Views

El Ioga Kundalini treballa sobre el cos i la ment. Combina postures de ioga (asanes), respiració (pranayama), relaxació, meditació i utilitza el cant de mantres o sons sagrats en la meditació. Cada classe és diferent i en cada una d’elles treballem un aspecte del cos (sistema nerviós, sistema limfàtic, sistema digestiu, etc …). Els beneficis del Ioga Kundalini són, entre altres, la reducció del dolor d’esquena, l’equilibri del sistema nerviós, hormonal i metabòlic; l’augment de l’energia i la sensació de benestar i equilibri.

Ioga Kundalini arriba a Occident de la mà del mestre Yogui Bhajan. Consta de sèries d’exercicis o kriyas molt diferents. Les sèries consten de diverses postures (asanas) que van acompanyades d’una forma específica de respirar (pranayama) i d’una relaxació de meditacions amb sons especials (mantres).

L’objectiu de Ioga Kundalini és desbloquejar el nostre cos i la nostra ment a través de la mobilització de l’energia que resideix a la base de la nostra columna vertebral, anomenada Kundalini i aconseguir relaxar-nos tant físicament com emocionalment.

En la pràctica del ioga, la respiració és una de les parts més importants. Aprendre inhalar i exhalar correctament ens ajuda a regular l’estat mental, calmar l’estrès, controlar les emocions i concentrar-nos. La respiració ens dóna serenitat, calma, aporta benestar i salut i ens prepara per superar situacions d’estrès, tensió i agitació.

A les classes de Ioga Kundalini també es fan servir el cant de mantres, tant per començar com acaba la classe. Els mantres són cants sagrats, la seva repetició i vibració crea patrons mentals positius que porten a la  sanació del cos. La seva repetició durant un temps prolongat treu pensaments negatius i ajuda a la ment a que es relaxi i quedi tranquil·la.

Beneficis que podem obtenir quan practiquem Ioga:

  • Fortalesa: les asanes tonifiquen cada part del cos
  • Resistència: la pràctica regular incrementa la capacitat de treball
  • Flexibilitat: un cos jove és mantingut i restablert a través d’un correcte estirament
  • Postura: mentre el to i la flexibilitat s’equilibren, s’estableix una postura alçada i sense esforç
  • Energia: la millora del funcionament glandular i la relaxació profunda deixen a un fresc i calmat
  • Salut: Un estat de benestar consistent és experimentat quan la ment i el cos estan equilibrats
  • Millora de la circulació sanguínia
  • Concentració: la penetració de les postures de ioga aprofundeix i estén la concentració, la memòria i l’atenció
  • Estabilitat emocional: el contacte amb el jo intern ens dóna perspectiva sobre la vida i aïlla la ment de les alteracions
  • Pau: tranquil·litat al ment, tolerància a la ment i l’absorció en el jo intern genera un estat permanent de pau i tranquil·litat
  • auto-reconeixement: desenvolupa les habilitats necessàries per comprendre el funcionament de la ment a través de l’observació de l’activitat del propi cos i de la respiració
  • Desenvolupament integral i progressiu de la ment i cos: facilitant l’expressió dels potencials del practicant i enfortint el autoestima
  • Saviesa: una pràctica persistent desenvolupa el coneixement que floreix com saviesa
  • Llibertat: l’equanimitat i la saviesa condueixen a l’experiència de llibertat en la vida diària
  • Integració: l’exploració regular i la connexió de les capes mentals, espirituals, físiques i emocionals condueixen a un estat íntegre d’harmonia
  • Descans major durant la nit
  • Calma: una altra forma d’afrontar problemes

 

Apunta’t a l’activitat

Al missatge especificar el nom de l’activitat amb el codi que es troba entre parèntesi*