Carregant Esdeveniments

Hatha Ioga (IT)

1 octubre 2018/ 0:00 - 1 octubre 2030/ 0:00
Av. Països Catalans, 35 Reus, Tarragona 43206 Espanya
pranahub
0 Comments
2786 Views

Segons B.K.S. Iyengar (considerat per a molt el pare del Ioga modern i un dels primers mestres a introduir el ioga a Occident) el ioga és una ciència pragmàtica e intemporal desenvolupada al llarg de mil·lennis que tracta del benestar físic, moral, mental y espiritual de l’humà en la seva totalitat.

El mètode Iyengar basa la seva aproximació al ioga clàssic de Patanjali posant l’accent en el treball de les postures corporals (asanes) i de la regulació respiratòria (pranayama), com aspectes bàsics de la pràctica. Es caracteritza especialment per les seves postures executades amb precisió i elegància, l’observació del detall i l’alineació correcta del cos. És un mètode ben definit on el practicant és guiat gradualment amb molt de compte del nivell elemental a l’avançat.

El ioga terapèutic es desenvoluparà  en base al mètode Ioga iyengar. Es tindrà en compte que en el moment de  fer les postures (asanes)  siguin fetes amb cura i atenent a les necessitats i límits de cada persona. D’aquesta manera aconseguim un nivell de detall i d’alineació correcta del cos de forma personal.  D’aquesta forma aconseguim que el practicant pugui aconseguir fer les asanes de la forma més correcta en el marc de les seves possibilitats.

El ioga terapèutic és accessible per a tothom, ja que s’utilitzen els suports necessaris  per a una millor execució de les postures com: cinturons, blocs i mantes, per ajudar-nos a fer l’asana o postura la més correcta possible. Aquests suports ens ajuden a despertar i estirar les parts del cos que estan dormides i a poc a  poc les ajudarem a alinear y equilibrar.

Beneficis que podem obtenir quan practiquem Ioga:

  • Fortalesa: les asanes tonifiquen cada part del cos
  • Resistència: la pràctica regular incrementa la capacitat de treball
  • Flexibilitat: un cos jove és mantingut i restablert a través d’un correcte estirament
  • Postura: mentre el to i la flexibilitat s’equilibren, s’estableix una postura alçada i sense esforç
  • Energia: la millora del funcionament glandular i la relaxació profunda deixen a un fresc i calmat
  • Salut: Un estat de benestar consistent és experimentat quan la ment i el cos estan equilibrats
  • Millora de la circulació sanguínia
  • Concentració: la penetració de les postures de ioga aprofundeix i estén la concentració, la memòria i l’atenció
  • Estabilitat emocional: el contacte amb el jo intern ens dóna perspectiva sobre la vida i aïlla la ment de les alteracions
  • Pau: tranquil·litat al ment, tolerància a la ment i l’absorció en el jo intern genera un estat permanent de pau i tranquil·litat
  • auto-reconeixement: desenvolupa les habilitats necessàries per comprendre el funcionament de la ment a través de l’observació de l’activitat del propi cos i de la respiració
  • Desenvolupament integral i progressiu de la ment i cos: facilitant l’expressió dels potencials del practicant i enfortint el autoestima
  • Saviesa: una pràctica persistent desenvolupa el coneixement que floreix com saviesa
  • Llibertat: l’equanimitat i la saviesa condueixen a l’experiència de llibertat en la vida diària
  • Integració: l’exploració regular i la connexió de les capes mentals, espirituals, físiques i emocionals condueixen a un estat íntegre d’harmonia
  • Descans major durant la nit
  • Calma: una altra forma d’afrontar problemes

 

Apunta’t a l’activitat

Al missatge especificar el nom de l’activitat amb el codi que es troba entre parèntesi*